ΣΗΜΑΝΤΙΚΑ ΚΑΙ ΝΕΑ ΘΕΜΑΤΑ ,ΑΠΟ ΤΗΝ ΣΥΓΧΡΟΝΗ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ, ΓΙΑ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΚΑΙ ΚΑΤΑΡΤΙΣΗ ΣΕ ΟΤΙ ΠΟΙΟ ΝΕΟ ΥΠΑΡΧΕΙ.

Δευτέρα 13 Οκτωβρίου 2008

Ένας άθεος καθηγητής και ο Θεός και ο πιστός φοιτητής.

Ένας άθεος καθηγητής της φιλοσοφίας συζητά µε έναν φοιτητή του, για την σχέση µεταξύ επιστήµης και πίστης στον Θεό.Καθηγητής: Λοιπόν, πιστεύεις στον Θεό;Φοιτητής: Βεßαίως, κύριε.
Καθ.: Είναι καλός ο Θεός;
Φοιτ.: Φυσικά.
Καθ.: Είναι ο Θεός παντοδύναµος;
Φοιτ.: Ναι
Καθ.: Ο αδερφός µου πέθανε από καρκίνο παρότι παρακαλούσε τον Θεό να τον γιατρέψει και προσευχόταν σε Αυτόν. Οι περισσότεροι από εµάς θα προσπαθούσαν να ßοηθήσουν αυτούς που έχουν την ανάγκη τους. Πού είναι η καλοσύνη του Θεού λοιπόν;

Φοιτ.: ..Καθ.: Δεν µπορείς να απαντήσεις, έτσι δεν είναι; Ας ξαναρχίσουµε µικρέ µου. Είναι καλός ο Θεός;
Φοιτ.: Ναι.
Καθ.: Είναι καλός ο διάßολος;
Φοιτ.: Όχι.
Καθ.: Ποιος δηµιούργησε τον διάßολο;
Φοιτ.: Ο...Θεός...
Καθ.: Σωστά. Πες µου παιδί µου, υπάρχει κακό σ' αυτόν τον κόσµο;
Φοιτ.: Ναι.
Καθ.: Το κακό ßρίσκεται παντού, έτσι δεν είναι; Και ο Θεός έπλασε τα όντα, σωστά;
Φοιτ.: Ναι.
Καθ.: Άρα λοιπόν ποιος δηµιούργησε το κακό;
Φοιτ.: ..
Καθ.: Υπάρχουν αρρώστιες; Ανηθικότητα; Μίσος; Ασχήµια; Όλα αυτά τα τροµερά στοιχεία υπάρχουν σ' αυτόν τον κόσµο, έτσι δεν είναι;
Φοιτ.: Μάλιστα.
Καθ.: Λοιπόν, ποιός τα δηµιούργησε;
Φοιτ.: ..
Καθ.: Η επιστήµη λέει ότι χρησιµοποιείς τις 5 αισθήσεις σου για να αναγνωρίζεις το περιßάλλον γύρω σου και να προσαρµόζεσαι σε αυτό. Πες µου παιδί µου, έχεις δει ποτέ τον Θεό;
Φοιτ.: Όχι, κύριε.
Καθ.: Έχεις ποτέ αγγίξει το Θεό; Έχεις ποτέ γευτεί το Θεό, µυρίσει το Θεό σου; Και τέλος πάντων, έχεις ποτέ αντιληφθεί µε κάποια από τις αισθήσεις σου το Θεό;
Φοιτ.: ..Όχι, κύριε. Φοßάµαι πως όχι.
Καθ.: Και παρόλα αυτά πιστεύεις ακόµα σε Αυτόν;
Φοιτ.: Ναι.Καθ.: Σύµφωνα µε εµπειρικό, ελεγχόµενο και µε δυνατότητα µελέτης των αποτελεσµάτων ενός φαινοµένου πρωτόκολλο, η επιστήµη υποστηρίζει ότι ο Θεός σου δεν υπάρχει. Τι έχεις να απαντήσεις σε αυτό, παιδί µου;
Φοιτ.: Τίποτα. Εγώ έχω µόνο την πίστη µου.
Καθ.: Ναι, η πίστη. Και αυτό είναι το πρόßληµα της επιστήµης.
Φοιτ: Καθηγητά, υπάρχει κάτι που το ονοµάζουµε θερµότητα;
Καθ.: Ναι.
Φοιτ.: Και υπάρχει κάτι που το ονοµάζουµε κρύο;
Καθ.: Ναι.
Φοιτ.: Όχι, κύριε. Δεν υπάρχει. Μπορεί να έχεις µεγάλη θερµότητα, ακόµα περισσότερη θερµότητα, υπερθερµότητα, καύσωνα, λίγη θερµότητα ή καθόλου θερµότητα.
Αλλά δεν υπάρχει τίποτα που να ονοµάζεται κρύο.

Μπορεί να χτυπήσουµε 458 ßαθµούς υπό το µηδέν, που σηµαίνει καθόλου θερµότητα, αλλά δεν µπορούµε να πάµε πιο κάτω από αυτό.
Δεν υπάρχει τίποτα που να ονοµάζεται «κρύο». «Κρύο» είναι µόνο µια λέξη, που χρησιµοποιούµε για να περιγράψουµε την απουσία θερµότητας.

Δεν µπορούµε να µετρήσουµε το κρύο. Η θερµότητα είναι ενέργεια. Το κρύο δεν είναι το αντίθετο της θερµότητας, κύριε, είναι απλά η απουσία της.

Στην αίθουσα επικρατεί σιγή...
Φοιτ.: Σκεφτείτε το σκοτάδι, καθηγητά. Υπάρχει κάτι που να ονοµάζουµε σκοτάδι;
Καθ.: Ναι, τι είναι η νύχτα αν δεν υπάρχει σκοτάδι;
Φοιτ.: Κάνετε και πάλι λάθος, κύριε καθηγητά. Το «σκοτάδι» είναι η απουσία κάποιου άλλου παράγοντα. Μπορεί να έχεις λιγοστό φως, κανονικό φως, λαµπερό φως, εκτυφλωτικό φως...
Αλλά, όταν δεν έχεις φως, δεν έχεις τίποτα και αυτό το ονοµάζουµε σκοτάδι, έτσι δεν είναι; Στην πραγµατικότητα το σκοτάδι απλά δεν υπάρχει. Αν υπήρχε θα µπορούσες να κάνεις το σκοτάδι σκοτεινότερο.

Καθ.: Που θέλεις να καταλήξεις µε όλα αυτά, νεαρέ;
Φοιτ.: Κύριε, ότι η φιλοσοφική σας σκέψη είναι ελαττωµατική.
Καθ.: Ελαττωµατική!; Μήπως µπορείς να µου εξηγήσεις γιατί;
Φοιτ.: Καθηγητά, σκέφτεστε µέσα στα όρια της δυαδικότητας. Υποστηρίζετε ότι υπάρχει η ζωή και µετά υπάρχει και ο θάνατος, ένας καλός Θεός και ένας κακός Θεός. Βλέπετε την έννοια του Θεού σαν κάτι τελικό, κάτι που µπορεί να µετρηθεί. Κύριε, η επιστήµη δεν µπορεί να εξηγήσει ούτε κάτι τόσο απλό όπως την σκέψη.

Χρησιµοποιεί την ηλεκτρική και µαγνητική ενέργεια, αλλά δεν έχει δει ποτέ, πόσο µάλλον να καταλάßει απόλυτα αυτήν την ενέργεια. Το να ßλέπεις το θάνατο σαν το αντίθετο της ζωής είναι σαν να αγνοείς το γεγονός ότι ο θάνατος δεν µπορεί να υπάρξει αυτόνοµος.

Ο θάνατος δεν είναι το αντίθετο της ζωής: είναι απλά η απουσία της.

Τώρα πείτε µου, καθηγητά. Διδάσκετε στους φοιτητές σας ότι εξελίχτηκαν από µια µαϊµού;

Καθ.: Εάν αναφέρεσαι στην φυσική εξελικτική πορεία, τότε ναι, και ßέßαια.

Φοιτ.: Έχετε ποτέ παρακολουθήσει µε τα µάτια σας την εξέλιξη;
Καθ.: ..
Φοιτ.: Εφόσον κανένας δεν παρακολούθησε ποτέ την διαδικασία εξέλιξης επιτόπου και κανένας δεν µπορεί να αποδείξει ότι αυτή η διαδικασία δεν σταµατά ποτέ, τότε διδάσκεται την προσωπική σας άποψη επί του θέµατος. Τότε µήπως δεν είστε επιστήµονας, αλλά απλά ένας κήρυκας;
Καθ.: ..
Φοιτ.: Υπάρχει κάποιος στην τάξη που να έχει δει τον εγκέφαλο του καθηγητή; Που να έχει ακούσει ή νιώσει ή ακουµπήσει ή µυρίσει τον εγκέφαλο του καθηγητή; Κανένας.

Άρα σύµφωνα µε τους κανόνες του εµπειρικού, ελεγχόµενου και µε δυνατότητα προßολής πρωτόκολλου, η επιστήµη ισχυρίζεται ότι δεν έχετε εγκέφαλο, κύριε.

Και αφού είναι έτσι τα πράγµατα, τότε, µε όλο τον σεßασµό, πώς µπορούµε να εµπιστευτούµε αυτά που διδάσκετε, κύριε;

Καθ.: Μου φαίνεται ότι απλά θα πρέπει να στηριχτείς στην πίστη σου, παιδί µου.

Φοιτ.: Αυτό είναι, κύριε... Ο σύνδεσµος µεταξύ του ανθρώπου και του Θεού είναι η ΠΙΣΤΗ.

Αυτή είναι που κινεί τα πράγµατα και τα κρατάει ζωντανά.

Δεν υπάρχουν σχόλια: